zondag 13 oktober 2013

Uitje naar Sloten met meneer de Wit





"Je reed me bijna van de sokken, meisje!". "Hoezo "van de sokken", u heeft helemaal geen sokken aan meneer de Wit!", ik hap naar adem. Meneer de Wit kijkt naar beneden waarop tien blote tenen terugstaren. Hij op zijn beurt grijpt zich vast aan zijn rollator van het lachen. De toon is gezet. We koersen binnendoor naar Sloten, praten wat en kijken om ons heen. "Dit is een drukke tijd voor de boeren", zegt ie als ie de bedrijvigheid op het land ziet. "Dat was hard werken vroeger, maar ik ben er niet minder van geworden". In Sloten aangekomen gaan we met zijn rollator het gevecht met de kinderkopjes aan, duwen, tillen, trekken, er lijkt geen eind aan te komen, de wieltjes hebben duidelijk hun dag niet. "Leuk he, meneer de Wit", verzucht ik licht ironisch als we eindelijk op een terrasje zitten. "Ik vind het machtig!" glundert ie boven zijn koffie, "zo beleef je nog eens wat, zullen we ook taart nemen?". Tijdens de rollator exercitie terug naar de auto rapen we nog wat mooie glimmende kastanjes. Als ik hem bij het tehuis afzet, heeft ie nog rode konen van plezier.

 "En nu gauw sokken aan doen he, meneer de Wit, niet verder vertellen....."

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten