maandag 14 oktober 2013

Spin





"Oh mama eet je hutspot, dan stap ik nu op de trein!" "Niels zet nog maar een bord bij, Sanne komt eraan". Twee uur laten stort de uitwonende zich op het eten. "Oh heerlijk, daar had ik zo'n zin in, hebben we ook een toetje?" Even later verdwijnen de meiden naar de badkamer. Ik zit net goed en wel als ik word opgeschrikt door een hels kabaal.
"Mammmmaaa kom gauw, een hele grote spin!". De twee zusjes hebben zich verschansd in de badkamer. "Kijk hoe groot!" schreeuwen ze door de deur heen. "Mama doe wat!". Niels die achter mij aan is gekomen, bekijkt het insect zorgvuldig van alle kanten. "Zal ik zijn poten even tellen?" "Jezus Niels doe normaal, haal dat beest weg!" schreeuwen zijn zusjes. "Nee ik haal Pip wel", bedenkt Niels en gaat op zoek naar een van de honden. Terwijl de meiden blijven gillen vanuit hun schuilplaats, zegt Niels rustig. "'t Is opgelost, Pip heeft er een poot afgebeten; ik ga weer verder met mijn lego" en hij loopt weg bij het plaats delict.
Even is het stil, dan klinkt het oorverdovend uit twee kelen vanachter de badkamerdeur :

 "Wat hebben we daar nou weer aan, hij houdt toch nog genoeg poten over om mee weg te lopen!; mama wij blijven hier!!"

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten