maandag 14 oktober 2013

Gelredome Nick & Simon




"Gelukkig heb ik mijn bril bij me, anders zie ik niks". "Heb je de paraplu's mee?"
Sanne stapt druipend van de regen en woordenwatervallend de auto in op station Apeldoorn. "Ik zeg wel hoe je moet rijden rijden mama", gaat ze verder. Als wij door de beslagen ruiten borden "Nick & Simon" zien, volgen wij klakkeloos de kudde. "Nee mama, we moeten omdraaien, ik wil niet met die pendelbus, we pakken een andere afrit!". Met gierende banden, toeterende auto's om ons heen trek ik aan het stuur en rij weer terug. "Jezus, wat een ellende", hoor ik naast me.
Na een half uur rond gereden te hebben durf ik het haast niet te zeggen. "Sanne, sorry hoor volgens mij zijn we weer op dezelfde plek beland, hier staan die misselijke pendelbussen weer!". "Dat kan toch niet waar zijn!", briest dochterlief. Een verkeerregelaar verzekert ons dat we de kudde moeten volgen. Poepsjagrijnig wurmen we ons in een pendelbus en hangen stomend als apen aan de lussen. Als we druppend en verwaaid het Gelredome binnenkomen zoekt Sanne de plekken, want ik ben in allerijl mijn leesbril vergeten... We zakken op 2 stoelen neer en maken foto's.
"Nou mama, we hebben mooie plekken", en ze leunt relaxed achterover. "Volgens mij zitten jullie op onze stoelen", hoor ik opens achter me. We moeten een rij dalen. "Sanne, kijk dan ook goed!" mopper ik. Als we net weer goed en wel zitten, komt er wederom iemand naar ons toe met de mededeling  dat we ook nu op verkeerde stoelen zitten, dit tot grote hilariteit van de mensen om ons heen.
Als we eindelijk rij 14 plek 126 en 127 te pakken hebben, en zweren dat we geen stap meer zetten, hoor ik een gil naast me. "Mammaaaa, nou ben ik mijn bril vergeten in de auto, ik zie geen moer in de verte!". We rollen tegen elkaar aan van het lachen.
Op de terugweg rijdt de pendelbus, waar we hebben moeten vechten voor een zitplek, tot overmaat van ramp rond middernacht tegen een winkelpui aan en moeten we overstappen in een andere bus. "He he daar is mijn bril" zegt ze als we eindelijk na veel gezoek de auto in rollen.

 "'t was een leuk concert mama, maar Expeditie Robinson is hier niks bij...!"

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten