zondag 13 oktober 2013

Knabbel




Woensdagmiddag met meneer de Wit : "Een gezellig middag!" roept een meneer in een rolstoel ons nog na, en weg zijn we, meneer de Wit en ik, Knabbel en Babbel op avontuur. Knabbel zit wat sneu naast me, "Kop op meneer de Wit, niet sikkeneuren, daar is het veels te mooi weer voor". Zijn gezicht klaart wat op. Op weg naar IJst mis ik bijna een afslag. "Meneer de Wit grijp de leuning!" roep ik terwijl ik een heftige stuurmanoeuvre maak. Er ontvouwt zich langzaam een glimlach op het gezicht naast mij. "Wat ben je toch ook een monster" zegt ie gekscherend. Als we voor de zoveelste keer een bordje "Koffie met Gebak" menen te volgen en ergens in the middle of nowhere belanden waar we wel koeien maar geen koffie zien, stoot ie me aan en zegt glimmend "ik heb een prachtmiddag!" "Maar alles gaat fout!" roep ik verontwaardigd uit. Ten langen leste strijken we neer in Langweer. We peuzelen een stuk taart op en genieten van de koffie in het bruine cafeetje waar ik als zeiler zo menigmaal kwam.
 Ik ben blij dat u weer lacht, meneer de Wit" zeg ik bij het afscheid.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten