maandag 14 oktober 2013

Sanne




"Dag mam, ik ga nu naar de gate, kus".
En weg is ze, mijn Sannemijn. Ik zie nog een laatste foto op Facebook, 3 lachende meiden, het avontuur tegemoet.
Ik zie haar nog uit het zwembad klimmen, halverwege diploma A, en door het bad galmen "mama ik wil naar huis!". Of die keer dat ze tijdens een feestelijke schoolavond zo meeleefde met de rollen van de anderen dat ze loeihard vanachter het gordijn de teksten ging voorzeggen. En ontroerend was haar optreden toen haar grote broer Niels werd geplaagd op school.
Ze rechtte haar rugje en sliste door haar 'fietsenrekje' : "niet plagen, dat is mijn broertje Niels, hij heeft een ontwikkelingsachterstand." En nu is ze 22 en gaat ze backpacken in Thailand, mijn Sannemijn.
Op je schouder reis ik met je mee, altijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten