zondag 13 oktober 2013

Bakkeveen herfst 2013


 
Woensdagmiddag met meneer De Wit; "Waarom doe je je achterklep niet open?" vraagt ie als ik met het nodige kunst- en vliegwerk de rollator op de achterbank hijs. "Oh het handvat is los, moet even een mannetje bijkomen" zeg ik terwijl ik me in allerlei bochten wurm om weer uit de auto te komen zonder dat mijn rok naar boven opkrult. "Niet belangrijk meneer de Wit, instappen met die hap, en hup met de geit, 't is mooi weer, we gaan chillen!" Zijn gezicht glimt, "waar gaan we heen?" "Verrassing van de gids" zeg ik terwijl ik de parkeerplaats van het huis verlaat. Wij rijden door bossen met schitterende herfstkleuren, de zon en de lucht spelen hun nazomerspel, meneer de Wit is in zijn element. "Als u uw raam op een kiertje zet, kunnen we de herfst ruiken" opper ik. Zo komen we al keuvelend en van de omgeving genietend in Bakkeveen bij de Slotplaats. We maken een praatje met de tuinman die net rode herfstcalvilles plukt en zoeken dan een mooi plekje in de zon. Als de koffie en de zelfgemaakte muffins op zijn zegt meneer de Wit. "Als je nou volgende week wat gereedschap meeneemt, dan gaan we naar een sloper en dan schroef ik ergens een handvat voor je auto af...... "

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten