zaterdag 8 februari 2014

Op weg naar Terhorne, never a dull moment .......(2008)



Terhorne 2008.
"Au, Sanne hou Fluffie vast, hij krabt me!" Lucinde en Sanne maken stampij op de achterbank. Sanne houdt haar konijn los op schoot en een van de honden die ook achterin zit en bij vertrek van huis tussen iemands knieën is klemgezet heeft de kans schoon gezien zich te bevrijden en wil het beestje eens van dichtbij gaan bekijken. Het konijn neemt een sprong en duikt met zijn nagels in Lucinde. De poppen zijn weer eens aan het dansen, en dat gebeurt mij net even te vaak in een rijdende auto.  
Ik knijp extra hard in het stuur en hoor tot overmaat van ramp een tennisbal onder mijn stoel door naar voren rollen. Ik voorkom met mijn voet dat ie onder mijn gaspedaal belandt. "Jongens, doe rustig daar achterin, straks krijgen we ongelukken!". Ik voel de stoom uit mijn oren komen. 
"Ik had toch gezegd dat Fluffie in een mandje mee moest!" roep ik boven de radio uit die Niels extra hard heeft gezet zodat ie mee kan zingen. "En wie legt er nou een tennisbal op de grond in een rijdende auto?" 
Ondertussen heeft ook de viervoeter die voorin op de grond zit lucht gekregen van het tumult op de achterbank, ontsnapt aan Niels zijn aandacht en wurmt zich hijgend tussen de voorstoelen door richting het achtergebeuren. De chaos is compleet. "Mama, Fluffie vindt het niet gezellig in dat mandje, hij wil bij ons zijn!" bijt Sanne me achter adem toe, terwijl ze met kunst-en-vliegwerk haar konijn probeert te vangen voordat de honden hem gaan 'bestuderen'. 
"Ja dit is gezellig, straks een aangevreten konijn, twee opgefokte hondjes en een auto met 4 mensen en een hok vol dieren om een boom gekruld!" breng ik witheet uit.
We zijn onderweg naar Terhorne voor een lang weekend. Er kan geen plakje brood meer in de auto. Overal staan tassen, de net aangeschafte nieuwe schotel torent hoog boven de meuk uit, 2 hondenmanden, een baal hooi, een pak zaagsel, een konijnenhok, weet ik veel wat ik allemaal bij me heb.
Ik zwenk geïrriteerd naar een parkeerplaats langs de snelweg en stel kort maar krachtig orde op zaken, tennisbal in de achterklep, konijn in het mandje, en de honden verdeeld over voor- en achterbank. Als de rust is weergekeerd vervolgen we onze Comedy Capers Tour naar Terhorne, en dan te weten dat het maar een kippeneindje is van hooguit 20 km.....
.      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten