maandag 17 februari 2014

Van liefde en onzekerheid (1980)



Ach ja, hoeveel strofen heb ik in mijn leven gewijd aan de liefde, hoe onuitputtelijk was die bron. 
Vaak vlinderde ik dagen rond met een hart vol bevende liefde. Dan danste ik teksten en huppelde ik jamben.

Maar hoe slepend was mijn gang, als de bloem die ik verkozen had, besloot zich niet te openen. 
Dan sloeg de twijfel toe, dan aarzelde ik over, hoe het ritme van mijn dans moest zijn, dan voelde ik me bang en klein en woorden kwamen niet.

Op een van die onzekere momenten schreef ik dit gedicht.


Onbeantwoorde liefde

   
Zal deze liefde
mij verdrogen
of laven

Zal deze liefde
mij verzwakken
of juist sterken

Zal deze liefde 
mijn verlagen
of verheffen

Zal deze liefde
vruchten dragen
of voor altijd
onbeantwoord blijven..


Annet (1980)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten