woensdag 6 november 2013

Glow in the dark



"Wat is het hier opeens donker in huis, is het licht uitgevallen?", Niels staat boven aan de trap, tast naar de leuning en loopt behoedzaam naar beneden.
"Nee he, hebben we nu alweer een stroomstoring mama, getver dan valt de kachel ook weer uit en ik heb het al zo koud, wat een ellende!". Lucinde komt van de wc de donkere woonkamer in en breekt haar nek bijna over een hond die zich ook niet meer kan orienteren. "Volgens mij moet je maar weer eens een mannetje laten komen, er is vast iets mis met de stroom in dit huis", pruttelt ze door. "Ja, altijd wat", vult Niels haar aan.
Als ik eindelijk de kans krijg om ook wat te zeggen, kermt er in de duisternis een hond onder mijn voet en stoot ik mijn kleine teen akelig hard tegen een tafelpoot waarvan ik de precieze locatie was vergeten.
"Nou het was misschien toch niet zo'n goed idee", zeg ik, jubelend van de pijn en wiebelend op 1 been. "Ik wilde jullie eigenlijk alleen maar even laten zien dat de Glow in the Dark cactus het doet, daarom heb ik alle lichten uitgedaan...".
"Sjonge jonge, mama, het is werkelijk niet te geloven, wat jij altijd weer bedenkt om ons op stang te jagen...".       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten